25 juni 2007

Värmdö - en plats för möten

I mitt hostande, snoriga tillstånd bestämde jag mig för att åka till Värmdö köpcentrum idag. Främst för att handla på ICA, men som vanligt slutade det med att jag besökte samtliga inredningsbutiker i Mölnvik, vilket är ovanligt många. Som tur är duschade jag bort det värsta sjukdomslagret och satte på mig rena kläder innan jag åkte (man vet ju aldrig vem man träffar). I en av de många butikerna stötte jag ihop med min gamla klasskompis Nicklas Durling från Solna. Där gick han med sin bror Jakob och precis som jag, spanade runt. Jag kom på att det nästan är tjugo (!!!) år sedan jag slutade nian och nästan lika länge sedan jag träffade mina gamla klasskompisar.
De har landställe här ute i skärgården, så det var inte så långsökt att stöta på dem här, men visst är världen liten ibland.

Andra bloggar om: , , intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog kan världen vara liten...på en av mina resor till Grekland...hmmm länge sedan nu, träffade jag på arbetskamrater och vid ett annat tillfälle till Mallis vänner.

Enannan sa...

Hej Admin, visst är det bra märkligt!? Mallis av alla ställen, man tror ju liksom att man är själv när man drar iväg till exotiska platser ;)