26 juni 2007

Bekännelser från trädgården

Idag har jag klippt gräsmattan. Jag var tvungen att pausa och hosta ett antal gånger, men efter någon timme eller så var det klart.
Det finns många fördelar med att klippa gräsmattan. Det blir fint, luktar gott, man får motion och sist men absolut inte minst, man får glädjen att på ett bestialiskt vis förgöra ett större antal mördarsniglar. Jag är en djurvän, det är jag, men det finns vissa arter som jag inte förstår nyttan av. Mördarsniglar är en sådan art. Det enda de gör är att vara äckliga och äta upp våra jordgubbar (för övrigt det enda jag försöker odla i min trädgård).
Jag är så mycket djurvän att jag lyfter ut spindlar och andra småkryp ur huset hellre än att trampa på dem. Det förvånar mig otroligt att jag finner sådan glädje i att köra över mördarsniglar så att de hackas sönder och försvinner bland gräs, brännässlor och tistlar. Om det är någon rackare som inte ser helt färdighackad ut, så backar jag och tar ett varv till. Mohahahaaa!

Andra bloggar om: , , intressant.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också om det nyklippna gräsmattan, särskilt tycker jag om den speciella doften. Du behöver inte förgöra sniglar, du kan alltid samla dem ihop och kasta bort på nån äng.

Anonym sa...

"Samla ihop dem och kasta bort dem på någon äng" - då sprider man bara farsoten vidare. Inte speciellt begåvat om man nu har bekymmer med sniglarna - de måste bekämpas med avlivning. Läs i stället boken "Mördarsniglar - lär känna dina fiender" så får du fakta att luta dig mot!

Enannan sa...

My Gooood! Finns det alltså en bok om detta (borde inte bli förvånad!). Självklart skulle jag aldrig gå och slänga dem på en äng, jag vill ha ihjäl dem! Avlivning medelst tortyr, det är det jag vill.

Tjing