15 juni 2007

Sådan mor - sådan son

Jag har en son som är tillräckligt macho för att måla tånaglarna klarröda. Om tvivel råder är det mina tår till vänster. Några av mina vänner har lite fobier när det gäller att visa upp fötter för andra. Jag, tvärtom, gillar mina fötter och visar gärna upp dem. Men, nu har det varit en lång vinter och fossingarna är ännu lite vinterbleka, jag tyckte att det var dags att piffa till naglarna för att kunna visa upp mig i peep-toes. Jag fuskade lite dock, borde ha börjat med ett fotbad, lite sandpapper och en rejäl nagelbandsomgång. Jag började så att säga i fel ände, men det ser bättre ut än innan. Dessutom så matchar vi varandra nu, jag och lillkillen.

Ja, det är ett exempel på hur man kan fördriva lite tid i eftermiddagssolen på verandan om man är arbetslös.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Mina tånaglar är svarta. Det kanske grisen också vill ha? :)

Enannan sa...

Japp, svart är ju lite mer av en piratfärg - så det går säkert hem. Men han kanske har passerat det "androgyna" livsstadiet? Jag är rätt säker på att lillkillens intresse för nagellack snart kommer att vara ett minne blott, tyvärr...

enannan